Ämne: Sector alarm
Skrivet av: Plogen61 2009-10-29 10:14:55
|
sector alarm, varnig för detta företag! det måste vara sveriges mest giriga företag alla kategorier. omöjliga att avslute ett abonemang om du flyttar. när jag skulle flytta i våras, fick jag veta att det var 12 månaders uppsägningstid på avtalet. pratade med en kvinna på abbonemangs avdelningen, som efter lång övertalning gick med på att avsluta abbonemangen när dom nya övertog huset. så skulle det komma en tekniker och avinstallera larmet, vilket gjordes i september. nu vägrar sector alarm, avsluta abbonemanget, och vill ha pengar till mars 2010. snacka om oseriöst. jag ser att dom har reklam här på familjeliv, och vill starkt avrekomendera dom som larm tjänst!
|
Ämne: Svar på Sector alarm
Skrivet av: TE 2009-11-29 12:50:01
|
Jag har sagt upp mitt abb pga jag tyckte det blev väl dyrt.Det har nu gått 4 månader utan att dom har lämnat åter nyckel och kopplat ifrån larmet ????????
|
Skrivet av: Jazza 2010-08-04 13:04:25
|
Vill också vara för Sector Alarm - De håller inte det de lovar och tar ut avgifter , när man vill säga upp sitt abonnemang
|
Skrivet av: pelle 2010-08-19 16:08:10
|
Är nöjd med sector och kostnad för avslut av abonnemang står i ens avtal. Innan man tecknar så löser man självklart igenom det, och jag läser under punk K på kontraktet så finner ni nog samma information som mig.
Mvh
|
Skrivet av: sa 2010-08-21 01:38:35
|
fråga sector om deras nya larm med kamera,tar ju inga bilder i mörker,då måste man köpa till,så jävla dåligt ut av ett säkerhetsföretag,fast dom säger att det är årets nyhet på sin hemsida,tittar man på andra konkurenter så är dom långt före med tekniken,tänk er för att välja sector missnöjd kund som gick på det är med årets nyhet
|
Skrivet av: sa 2010-08-21 01:45:04
|
Håller med,väldigt dyrt abn min 349mån,rusar lätt upp till 400kr i mån finns ju Securitas Direct med deras nya koncept,ett helt nytt tänkande på både produkt,och tjänst har valt det i stället väldigt nöjd
|
Skrivet av: elina "försäljarjävel" 2010-09-06 11:09:11
|
hej, jag är inte förvånad när jag läser om sector.. deras minimum abonemang ligger på 310 kr i månaden.. högsta jag hört är 550 kr i månaden.. en fråga VAD tänker man när någon säljer in ett larm för 6600kr/året?? antingen är man en sjukt bra säljare eller så blåser man personen.. jag jobbar själv som dörknackare för ett annat bolag. och stöter på 15-30 sectorkunder om dagen.. trots allt detta strul som är så är dom "nöjda" jag förstår inte hur man kan vara nöjd för 6600 kr i kostnader om året.. en väktarkoppling mot privat personer ligger på 95 kr i månaden.. resten är hyra på deras hårdvara? dvs 5400 om året på hyra av produkten.. 66000 på tio år.. skärpning folket.. titta er omkring.. och avfärda inte säljare som kommer och diskuterar pris med er.. så länge du inte skriver på något så kostar det inget.. kanske kan vara en väckaklocka när någon kommer och säger att "hur kommer det sig att just DU valde sveriges dyraste abonemang?"
tackar för mig den här gången och vi kanske ses om jag knackar på just din dörr.. mvh Elina "försäljarjävel"
|
Skrivet av: Will 2010-09-21 12:10:19
|
Sector Alarm har en helt annan tjänst än vad du får för en mindre peng hos konkurrenterna. Skydd mot brand, överfall och inbrott, obegränsade fria utryckningar oavsett orsak, inte bara yttre kontroll av fastigheten utan även inre kontroll för att säkerställa att ingen finns kvar, att inget är påslaget som kan orsaka följdskador, att larmet fungerar eller blir reparerat vid sabotage, självriskreducering, livstids materialgaranti, fri årlig service och gsm kamera som standard samt direktkoppling till sveriges största larmcentral, SOS Alarm där ärendet kan göras om till räddningstjänst eller polisärende. Sector Alarm hade inte varit Nordens näst största larmbolag om vi inte kunnat motivera vår kostnad. Ska man jämföra pris får man försöka skapa ett "jämförpris" där man väger in vad man får kontra vad det kostar, där ligger Sector Alarm mycket bra till, som ett slags "ekonomi-pack"!- Will
|
Skrivet av: ARG PÅ SECTOR ALARM 2010-09-28 16:04:16
|
har just haft ett samtal med sector alarm och att ta ut en avgift på 1180:- för att stänga av är fan inte klokt! men inte bara det, dom tar 3 månaders avgift från det datum som man skafade sig skiten så jag fick typ 4 månader istället för 3 :, och dom på kund tjänst tycket det oki med det ... fan inte klokt så skall du skaffa alarm till huset välj inte sector alarm...
|
Skrivet av: M 2010-11-01 17:32:05
|
Riktigt lurendrejeri. 1200 för att montera ned det. Ingen möjlighet att avsluta larmet om man flyttar, mer än EN Dag om året. tvingas betala 5 månader i onödan. De hade uppgivit fel adress till larmbolaget under drygt ett års tid. Deras personal på SOS frågar om de verkligen behöver skicka väktare om larmet går och man inte är hemma. Det är ju det jag betalar svindyra pengar för. Näe, passa er för detta bolag.
|
Skrivet av: Lokim 2010-11-02 15:29:54
|
Hej Jag gick över till Protex Security betalar endast 229 kronor per månad för centralenhet, siren, 2 rörelsedetektorer, 1 rökvarnare, manöverpanel, fjärrkontroller, magnetkontakt livstidsgaranti, fri service gratis installation Här är det många på gatan som har gått över till protex
|
Skrivet av: nöjd med sector 2011-06-25 12:55:22
|
Det roliga är att få av er verkar ha någon som helst koll på Sector. Tittar man på kostnaden som många gnäller över så får du valuta för pengarna. För allt det som ingår finns det ingen som är billigare. Inre kontroll? endast sector har det som standard. Kamera uppkopplad till SOS? Endast sector Trygga hem också fast dom har inget åtgärds system. Sen har du något som ingen annan har. Ett pris tak på 409 kr. Familjer med Securitas kan lätt få betala 700-800 kr i månaden.
|
Skrivet av: A.B 2011-07-24 19:17:37
|
ja håller med om att både sector och securitas är dyrt o hopplöst där man bara hyr sitt larm jag vill slå ett slag för en firma som heter protex security där man efter ett tag äger sitt larm.
|
Skrivet av: DANY 2011-10-08 21:21:18
|
Citat från www.securitashemlarm.se med avseende på villalarm med kamera: "Fast månadskostnad - 279 kr/mån. Du äger larmet från första dagen och avtalet med Securitas är bindande i 24 månader". Tycker inte alls 279:-/mån är för mycket. Sen får man väl kanske räkna med att köpa till någon extra magnetkontakt och ev. fler rörelsedekare om man inte klarar sig med bara en av varje och de är ju förstås inte helt billiga. Men du äger dem åtminstone själv...
|
Skrivet av: Nyttja ångerrätten 2011-11-09 09:27:44
|
Finns en här som rekomenderar Protex security, detta är det dyraste alternativet av alla. Man köper ett larm men får inte med någon tjänst och kostnaden är mer än dubbelt så hög jämfört med låsfirmorna. Dessutom har de en extra avgift för avi och en för garanti och service, detta upplyser de inte om. Ta hellre ett larm med abbonemang för då får du en tjänst med. Dyr plast NEJ TACK!
|
Skrivet av: Forslund 2011-12-26 19:50:10
|
köpte ett gsm-larm med 2 kamera, 1 rök-ir mm mm för 299:-/mån där ingår larmcentral, fria väktare livstidsgaranti och service och jag slapp betala installation och jag äger alla prylar! slå det om ni kan
|
Skrivet av: Daniel 2012-01-06 20:18:15
|
tjena jag kan varmt säga att skaffa protex security. jag bytta från sector alarm och så här mycket kan jag säga jag spar pengar 299kr/mån i max 5 år 995kr om året de 6 året till kommer 595kr om året. men med de jag fick centralenhet med inbygg gsmsändare samr siren. 2 kameror med blixt 1 rökdektektor kopplat till larmet överfallslarm också kopplat till larmet livstids garanti ochservice samt fria utryckningar från väktare men han hinner aldrig får via kamerona polis eller brandkår istället. jag säger kort och gott trevliga säljare bra priser mycket för mina pengar samt ja äger larmet de må vara dörrknackare men de stämde som han säljaren sa så mitt råd välj dem jag är nöjd och tänker aldrig byta igen
|
Skrivet av: ej protex kund 2012-01-16 20:56:35
|
man märker att ovanstående inlägg är skrivet av någon som jobbar på protex security, de har flera polisanmälningar på sig och om du intw ångrar dig inom 14 dagar så är du fast! ska tillägga att de skickade in min uppsägning efter de levererat larmet så securitas direct fick aldrig prata med mig de skulle erbjuda mig bättre villkor för jag varit kund hos dem i 6 år. nej du efter mycket om och men bland annat med hjälp av arn blev jag av med dom. tack arn!
|
|